top of page
Search
  • Writer's pictureRomet Piller

Raha paneb rattad käima

Ma imestan, et olen nii kaua hoogu võtnud, et kirjutama hakata. Aga järelikult on tõepoolest kiire olnud ja teised toimetused on tähtsamad olnud.

Augustikuu tõi minuni oodatud lavastuse "Armastus mälukaotuseni" ja ühe üllatuse, millest järgmises postituses.

"Armastus mälukaotuseni" on Vana Baskini teatri komöödia ja tükk sai valitud eelkõige toimumiskoha tõttu- ohukotsu küün, kus kursaõe Kersti tuttavad toimetavad.

Tükk ise on klassikaline komöödia, kus üksteist trumbatakse ja laval lihtsalt öeldes lolli mängitakse. Minu teatrivaatemiste arvestuses paraku, üks halvimaid kogemusi sel aastal, kuid saan aru, et sellist teatrit on samuti vaja. Üleüldse olen ma komöödia osas Eesti teatris skeptiline, seega nägin lavastust, mis minu hinnangut suurendas.

Aga miks see raha siis rattad käima paneb? Seda eelkõige seetõttu, et kui see absurd laval lõpuks poindi juurde jõuab, siis lendab raha igasse ilmakaarde. Etendus ka algab stseeniga, kus näitleja lavale tuleb ja raha loeb, seega juhatatakse meid kohe räpasesse rahamaailma.



Rahast ma kirjutangi täna rohkem, sest tõepoolest ei oska ma etendust analüüsida ja halba ma tegelikult öelda ei taha, asi on maitses. Raha aga paneb rattad käima nägime ka äsja, kui pensionifondides olev raha inimestele kätte anti, kohe läks suureks osturalliks. Ja tundub, et eestlane ikkagi elab palgapäevast palgapäevani ja rahaga suurt muud teha, kui kulutada ei oskagi. Soov saada üha suuremaid summasid paneb meid tegema mida iganes, nii nagu lavastuseski, oldi valmis riskima oma eluga, et aina suuremaid sumasid saada.

Loomulikult võiks etenduse all tekstist otsida välja ka hasartmängu sõltuvuse, kuid leian, et see ei olnud eesmärk, mida näidata taheti. Pigem näidati meile perekonna ühtsust ja seda, et pere nimel ollakse valmis kõigeks.

Näitlejatest jättis kõige sümpaatsema mulje lavastaja Eero Spriit, kes ise väiksemat rolli täitis.

Väga meeldis mulle aga lavakujundust, saabuva sügise eel oli mõnus sellist sügisest atmosfääri märgata ja vimkasid oli sinna peitetud nii mõnigi, kuid need peaks igaüks ise üles otsima.



Info ja fotodlavastuse kodulehelt:

Autor: Valentin Krasnogorov

Tõlkija ja lavastaja: Eero Spriit

Kunstnik: Jaak Vaus

Mängivad: Eero Spriit, Madis Milling, Kaili Närep, Mairi Tikerpalu, Riho Rosberg

15 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page